top of page
  • Skribentens bildEvalena Ramberg

Emirates

Flygresan gick över förväntan 6 timmar och 20 minuter. Vi hade laddat ner filmer på iPad, så vi skulle ha lite tidsfördriv. Det hade vi knappast behövts för varje säte hade en egen liten skärm och spelkonsol. Visserligen var filmer på engelska utan svensk text men det funkar ju. Det fanns också flera spel och frågelekar så som "Vem vill bli miljonär".

Det finns också två livekameror på planet, ett fram och ett under planet, där man kunde följa flygningen. På skärmen kunde kan också ställa in så att man kunde följa flygets färd i realtid. Lite kul att se vilka länder man passerade.

Vi anlände hotellet sent efter midnatt. Hemma var klockan bara 10 på kvällen med vår sommartid så skiljer det inte mer än 2 timmar mellan Sverige och Dubai. Trötta var vi ändå med tanke på att vi gick upp tidigt. En liten rundvandring hann vi med innan vi kastade oss i säng. Vi fann en liten oas mitt i vårt hotellet, Grand Hyatt.

När vi vaknade på morgonen så kikade jag ut genom fönstret fick vi se en fin utsikt med mäktiga byggnader och ett litet husdjur på utsidan av glaset. Långt där borta ser ni Burj Khalifa, som en liten pinne.

På vår voucher så stod det att man måste ta sig till Dubail Mall för att växla in vouchern till en redig biljett. Därför tog vi taxi dit idag. Taxi är väldigt billigt i Dubai så det lär nog bli taxi var vi än åker. Nu visade det sig att där man löste biljetten var precis bredvid där man skulle samlas så det hade räckt med att komma samma dag i god tid innan och lösa in den. Nu gjorde det inte oss något dör Dubai Mall var något utöver det vanliga. Försökte ta bilder med mobilen med det gjorde inte rättvisa åt stället. Ska ta lite bättre bilder i morgon men den riktiga kameran.

Bakom oss ser ni Burj Khalifa. Dit ska vi i morgon, till våning 124, 125 och 148, mer om det kommer senare. Nu blir det dusch och sen en middag i den Italienska restaurangen på hotellet.